رشته علوم تربیتی 2 چیست؟ |
رشته علوم تربيتي 2 در ميان رشتههاي علوم انساني مجموعهاي از دانشهاي به هم پيوسته می باشد
که به بررسي چگونگی استفاده از اصول و فنون روانشناسی
در برقرای ارتباط با مراجع، کمک به بهبود فضای آموزش،
تشخیص اختلال های کودکان، اختلال های یادگیری و ... می پردازد.
همچنین این رشته به بررسی مباني، اصول، اهداف، روشها و حل زمينهها
و عوامل تعليم و تربيت ميپردازد و از روش عقلي و بحثهاي فلسفي
در تعليم و تربيت و نيز روشهاي علمي و يافتههاي روانشناسي،
جامعهشناسي و... در مباحث نظري و کاربردی سود ميبرد.
گرایش های رشته علوم تربیتی 2 |
|||
روانشناسی تربیتی |
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی |
مشاوره و راهنمایی |
مشاوره (با گرایش های مدرسه، خانواده، شغلی و توانبخشی) |
طول دوره کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی 2 حداقل ٢ و حداكثر ٣ سال بوده
و تعداد واحدهاي لازم براي فارغ التحصيل شدن بین 28 تا 32 واحد درسي است
(به غیر از واحد های پیش نیاز که بسته به رشته کارشناسی دانشجو و دانشگاهی که پذیرفته می شود، متفاوت است)؛
بنابراين دانشجويان اين دوره براي تكميل دوره خود در طي ٢ سال يا ٤ ترم
بايد به طور متوسط در هر نيمسا تحصيلي حدود 8 واحد درسي را بگذرانند.
البته معمولا دانشجویان گرایش های مختلف مجموعه علوم تربیتی 2 سه ترم
درسی دارند و در انتهای ترم دوم و ابتدای ترم سوم
می بایست پروپوزال ( طرح پشنهادی پایان نامه) خود را تصویب نموده
و ترم آخر را به فعالیت پژوهشی بپردازند که بطور معمول، پایان نامه 4 واحد درسی محسوب می شود.
افرادی که رشته ی کارشناسی ارشد خود را به صورت آموزش محور پذیرفته شده اند،
به جای ارائه ی پایان نامه، واحدی به اسم سمینار را می گذرانند،
گذراندن حداقل 2 و حداكثر 4 واحد سمينار (تحقيق و تتبع نظري) الزامي می باشد.
طی 2 سال اخیر بسیاری از دانشگاه ها در کنار پذیرش رشته های پژوهش محور (با ارائه ی پایان نامه)
به پذیرش داوطلبان در رشته های آموزش محور (بدون ارائه پایان نامه)
می پردازند که گرایش های علوم تربیتی 2 نیز از این امر مستثنی نیست.
مخاطبان آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی 2 چه کسانی هستند؟ |
برای پاسخ به این سؤال ابتدا به خودتان رجوع کنید
و سؤالات زیر را از خودتان بپرسید تا ببینید آیا جزو مخاطبان این رشته هستید یا خیر؛
آیا تا به حال احساس نیاز کرده اید تا با یک نفر متخصص مشورت کرده
و برای مشکلاتتان دنبال راه حل بگردید؟ آیا تا به حال دلتان خواسته که به اطرافیان،
کسانی که دوستشان دارید و یا حتی افراد غریبه کمک کنید؟
آیا شنونده ی خوب و صبوری هستید؟
آیا تا به حال در تربیت فرزندتان دچار مشکل شده و یا به مسأله ای برخورد کرده اید
که نیاز به کمک داشته باشید؟ آیا در خانه کودک استثنایی دارید؟
آیا از رنج کودکانی که دچار اختلالات گوناگون هستند رنج می برید
و دلتان می خواهد بتوانید به بهبود آنها کمک کنید؟ آیا از روحیه ی قوی ای برخوردارید؟
آیا به معاشرت و ارتباط برقرار کردن با دیگران علاقه مندید؟ و ...
حقیقت این است که مخاطبان هر یک از رشته های علوم تربیتی 2 می توانند
از هر رشته و گرایشی به خانواده ی بزرگ روانشناسان و مشاوران بپیوندند
تا بتوانند هم به خودشان و هم به دیگران خدمت کنند. البته نباید فراموش شود
که برنامه ریزی برای شخصی که مثلا از رشته ی مهندسی کامپیوتر وارد
یکی از گرایش های رشته علوم تربیتی 2 در سطح کارشناسی ارشد می شود
کاملا متفاوت با فردی است که در رشته ی کارشناسی مرتبط با رشته انتخابی
خود در سطح کارشناسی ارشد به تحصیل پرداخته است.
کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی 2 و کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، تفاوت در چیست؟ |
گرایش های رشته علوم تربیتی 2 در تمام
دنیا جزو گرایش های روانشناسی می باشند
و فقط در ایران و در دفترچه ی کنکور کارشناسی ارشد،
زیر مجموعه ی رشته علوم تربیتی 2 محسوب می شوند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گرایش های رشته علوم تربیتی
حواستان جمع باشد تا گرایش خود را درست انتخاب کنید!
رشته علوم تربیتی در دوره کارشناسی ارشد
در ایران ۳ به گروه آزمونی و مجموعاً ۱۵ گرایش تحصیلی تقسیم می شود که عبارتند از:
گروه علوم تربیتی 1 شامل رشتههای:
1. برنامهریزی آموزشی 2. برنامهریزی درسی 3. تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش (تعلیم و تربیت اسلامی)
4. آموزش بزرگسالان 5. تحقیقات آموزشی
6. تکنولوژی آموزشی 7. مدیریت و برنامهریزی آموزش عالی
گروه علوم تربیتی 2 شامل رشتههای:
1. روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی 2. روانشناسی تربیتی
3. مشاوره و راهنمایی 4. مشاوره (مدرسهای, شغلی, خانوادهای و توانبخشی)
گروه علوم تربیتی 3 شامل رشتههای:
1. آموزش و پرورش تطبیقی 2. آموزش و پرورش پیش دبستانی 3. آموزش و پرورش دبستانی
توضیح گرایش های رشته علوم تربیتی 2 |
رشته مشاوره و راهنمایی
رشته مشاوره و راهنمايي يكي از رشتههاي گروه علوم انساني است
كه جنبه كاربردي دارد و دروس آن بيشتر در زمينه رشد، ابعاد مختلف
شخصيت آدمي و پيشگيري از مشكلات و اختلالات بخصوص
مشكلات دانشآموزان و نوجوان ميباشد. مشاوره رابطهای است
پویا و با هدف که بر اساس مشارکت مشاور و مراجع در جهت حل مشکل مراجع و کمک به او می باشد.
دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد رشته مشاوره
و راهنمایی مشغول به تحصیل هستند ملزم به گذراندن دروسی مانند:
نظریه های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، آسیب شناسی روانی،
نظریه ها و روشهای مشاوره خانواده، موضوعات و مسائل اخلاقی در مشاوره،
تهیه و کاربرد آزمونها در مشاوره و ... در کنار دروس مشترک بین تمامی
گرایش های رشته ی مشاوره مانند: آمار استنباطی پیشرفته،
روش هاي تحقيق پيشرفته در علوم تربيتي و روانشناسي، هدایت و مشورت در اسلام و ... می باشند.
رشته مشاوره ( گرایش های خانواده،مدرسه، شغلی و توانبخشی)
کارشناسی ارشد رشته مشاوره مدرسه( تحصیلی)
مشاوره مدرسهای به دانش آموز در انتخاب رشتهی تحصیلی، مواد درسی،
یا حل مشکلات تحصیلی کمک میکند. و برخی از اهداف این رشته راهنمایی
دانش آموزان در امر آموزش و کسب عادتهای صحیح در مطالعه، کمک به
دانش آموزان در ارزیابی صحیح علایق، استعدادها و تواناییهای خود
به منظور طرحریزیهای تحصیلی، کشف علل مشکلات تحصیلی دانش آموزان
و کمک به آنان در رفع آنها، کمک به معلمان در انطباق دادن
روشهای تدریس خود با نیازمندیها و استعدادهای فردی دانش آموزان و .... میباشد.
دانشجویان رشته ی مشاوره ی مدرسه علاوه بر گذراندن دروس
مشترک بین تمامی گرایش های مشاوره مانند آمار استنباطی،
نظریه های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریهها و روشهای مشاوره گروهی و ...
ملزم به گذراندن واحد های تخصصی از جمله اصول و روش های مشاوره تحصیلی و شغلی،
روابط و مناسبات انسانی در مشاوره مدرسه، خدمات مشورتی در مدرسه و ... می باشند.
کارشناسی ارشد رشته مشاوره شغلی
همانطور که از اسم این رشته پیداست، مشاوره شغلی
به کار در سازمان ها، مدارس و ... اشاره دارد. مشاوره و راهنمایی شغلی
جریانی پیوسته و مداوم است که نگاهی آیندهگرا داشته و با طرحریزی،
آمادگی و سازش فرد با شغل انتخابی، سروکار دارد. در واقع فراگردی دو سویه است
که از یک سو بر تمام جنبههای شخصیت و شناسایی کامل فرد تأکید دارد،
و از سوی دیگر بر اطلاعات حداکثری از مشاغل، فرصتهای شغلی موجود
و سایر امکانات شغلی و استخدامی نظر دارد. نهایتاً به فرد این امکان را میدهد
که پس از آگاهی از رغبتها و استعدادهای فردی و بررسی فرصتهای
شغلی موجود آگاهانه انتخاب شغل نماید. در واقع «راهنمایی شغلی»
مصاحبهی اولیهای است که با توانسنجی و شخصیتشناسی از
مراجع و انطباق با شرایط حاکم بر فرصتهای شغلی موجود،
فرد را در انتخاب شغل صحیح و متناسب راهنمایی میکند.
«مشاورهی شغلی» فراگیر و پیوسته است و نقش اساسی
آن پس از راهنمایی اولیه و انتخاب شغل توسط فرد آغاز میشود.
قابل ذکر است که این رشته هنوز در ایران جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.
دانشجویان رشته مشاوره شغلی علاوه بر گذراندن دروس مشترک
بین تمامی گرایش های رشته مشاوره مانند آمار استنباطی،
نظریه های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریهها و روشهای مشاوره گروهی و ...
ملزم به گذراندن دروس تخصصی این رشته از جمله سازماندهی و مدیریت
خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی، نظریه ها و روش های مشاوره شغلی،
تهیه و کاربرد آزمون های روانی در مشاوره شغلی و ... می پردازند.
کارشناسی ارشد رشته مشاوره خانواده
همانطور که از نام این رشته پیداست، تمرکز آن بر روی مسائل و
مشکلات مربوط به فرد در بستر خانواده و مشکلات خانواده می باشد.
هدف این رشته بینش و بصیرت دادن به مراجع یا مراجعان است
تا مشکل خود را با آگاهی بررسی کنند و دربارهی آن به تصمیمگیری بپردازند
و به مسائلی مانند: عدم هماهنگی خصوصیات اخلاق، دخالت
خویشاوندان در زندگی داخلی، مشکلات زناشویی و عدم هماهنگی در پرورش فرزندان میپردازد.
دانشجویان این رشته علاوه بر دروس مشترک بین تمامی گرایش های رشته
مشاوره مانند آمار استنباطی، نظریه های پیشرفته مشاوره و روان درمانی،
نظریهها و روشهای مشاوره گروهی و ... به گذراندن دروس تخصصی مانند
نظریه ها و روش های مشاوره خانواده، سنجش و ارزیابی در مشاوره
خانواده، کارورزی در مشاوره خانواده و ازدواج و ... می پردازند.
کارشناسی ارشد رشته مشاوره توانبخشی
مشاوره توان بخشی ویژه معلولین جسمی مانند نابینایان، ناشنوایان،
افراد فلج و غیره است. مشاوره در جهت درمان، تربیت، ایجاد اعتماد
به نفس در معلولین، بهرهگیری هر چه بیشتر آنها از نیروها و استعدادهای
بالقوه خودشان است. در برخی از مؤسسات
تا حدودی مشاوره با معلولین ذهنی و بیماران روانی سر وکار دارد.
دانشجویان این رشته علاوه بر دروس مشترک بین تمامی گرایش های رشته
مشاوره مانند آمار استنباطی، نظریهکارشناسی ارشد رشته مشاوره توانبخشی های
پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریهها و روشهای مشاوره گروهی و ...
به گذراندن دروس تخصصی مربوط به گرایش توانبخشی
از جمله مشاوره بحران، مشاوره با سالمندان ، مشاوره با معتادان و ... خواهند پرداخت.
* تفاوت میان رشته روانشناسی و رشته مشاوره در چیست؟ |
به طور سنتی، تفاوت اصلی بین رشته مشاوره و رشته روانشناسی بالینی
چشم انداز و آموزش آنها است. روانشناسان مشاوره تمرکز بیشتری
بر فردی که از نظر روانی سالم است دارند اما روانشناسان بالینی بر
روی افراد مبتلا به بیماری های جدی روانی (مثل اسکیزوفرنی) تمرکز می کنند.
روانشناسان مشاوره در یک طیف گسترده ای از مهارت های اولیه درمانی
عمومی آموزش دیده اند. روانشناسان بالینی معمولا در یک یا چند حوزه
(به عنوان مثال، افسردگی، سوء مصرف مواد) متمرکز شده اند.
بین این دو رشته همپوشانی بسیاری وجود دارد.
رشته آموزش و پرورش کودکان استثنائی
هدف از آموزش و پرورش کودکان استثنایی (کودکان تیزهوش تا کودکان عقب مانده ذهنی، کودکان نابینا و کم بینا،
کودکان ناشنوا و کم شنوا، کودکان دارای ناتوانیهای تکلمی، و کودکان دارای ناتوانیهای حرکتی و ذهنی و... )
فراهم کردن فرصتهای مناسب و امکانات آموزشی ویژه به منظور شکوفا سازی
حداکثر توانایی های ذهنی و جسمی این کودکان با توجه به ویژگی های عقلانی
و جسمانی آنان است و هدف این دوره تربیت افرادی است
كه بتوانند آموزش و پرورش كودكان استثنایی را عهده دار گردند .
دانشجویان کارشناسی ارشد رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی
ملزم به گذراندن دروسی مانند روانشناسی بالینی کودک،
اصول و روش های آموزش و پرورش عقب ماندگان ذهنی، بازپروری حرکتی و ... می باشند.
رشته روانشناسی تربیتی
رشته روانشناسی تربیتی یا روانشناسی پرورشی شاخه ای
از علم روانشناسی است که حاصل جمع دو علم روانشناسی و تربیت است..
روانشناسی تربیتی به کاربرد روانشناسی در امر آموزش و یادگیری اطلاق می شود
و علمی است كه به ماهیت و چگونگی یادگیری، روشهای آموزشی،
سنجش و ارزشیابی آموختههای یادگیرندگان میپردازد (کریمی، 1380).
روانشناسی تربیتی تقریباً همه موضوع های روانشناسی را در بر می گیرد
و نقش کارسازی در شناخت شاگردان، تربیت معلمان و طرح و
اجرای برنامههای آموزشی و پرورشی به عهده دارد، علاوه بر آن برای
کمک به افرادی که دارای اختلال های یادگیری هستند نیز سودمند می باشد.
دانشجویان این رشته ملزم به گذراندن واحد هایی مانند نظریه های انگیزش
در آموزش و پرورش، سنجش و اندازه گیری،
تعلیم و تربیت اسلامی پیشرفته، نظریه ها و روش های آموزش و ... می باشند.
ظرفیت گرایش های کارشناسی ارشد علوم تربیتی2 در سال 1392
آزاد |
پردیس خودگردان |
پیام نور |
غیرانتفاعی |
شبانه |
روزانه |
رشته |
18 |
40 |
- |
- |
47 |
51 |
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی (با ضرایب گرایش 1) |
18 |
57 |
- |
- |
154 |
192 |
روانشناسی تربیتی (با ضرایب گرایش 2) |
18 |
- |
- |
- |
11 |
25 |
مشاوره و راهنمایی (با ضرایب گرایش 3) |
18 |
115 |
- |
- |
144 |
217 |
مشاوره(با ضرایب گرایش 4) |
بهتر است کدام گرایش از رشته علوم تربیتی 2 را انتخاب کنم؟ |
اگر بر سر سه راهی مانده اید! و نمی دانید کدامیک
از گرایش های روانشناسی تربیتی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
و مشاوره به کار شما می آید و یا شما برای کدامیک از این گرایش ها
ساخته شده اید و یا کدامیک امکان قبولی بیشتری را برای شما فراهم می آورد؟
با من، مشاور سه گام در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذارم
و در انتخاب مناسب شما را یاری دهم. برای داوطلبان کنکور کارشناسی
ارشد علوم تربیتی 2 سه گام این امکان وجود دارد تا برای انتخاب گرایش
در رشته ی علوم تربیتی 2 به صورت رایگان
با مشاور سه گام تماس بگیرید تا با هم به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم.
وضعیت ادامه تحصیل در مقطع دکتری درخارج از ایران |
ادامه تحصیل در هریک از رشته های روانشناسی تربیتی،
روانشناسی کودکان استثنایی و مشاوره در خارج از ایران
برای داوطلبان امکان پذیر می باشد البته گرفتن بورسیه
تحصیلی از دانشگاه در رشته های علوم انسانی بالاخص روانشناسی
و مشاوره که جزو رشته هایی محسوب می شوند که در بستر فرهنگ جوامع گوناگون
جلوه ای متفاوت نیز خواهند داشت، کمی دشوار است.
سال های اخیر بیشترین اخذ پذیرش همراه با بورسیه از دانشگاه های معتبر جهان
در رشته های علوم عصب شناختی ((Neuroscience بوده است.
گرفتن پذیرش در از دانشگاه ها بدون گرفتن بورسیه تنها نیاز به مدرک زبان معتبر (TOEFL و یا IELTS)
و برای دانشگاه های آمریکا نیاز به مدرک (GRE) دارد.
رتبه بندی دانشگاه های معتبر دنیا در رشته های علوم تربیتی 2 |
رشته روانشناسی تربیتی – رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
رشته مشاوره
وضعیت ادامه تحصیل در مقطع دکتری در داخل ایران |
تمامی گرایش های علوم تربیتی 2 را می توان در بهترین دانشگاه های ایران در مقطع دکتری ادامه داد.
کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی 2بازار کار |
فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته های علوم تربیتی 2 می توانند
به عنوان روانشناس تربیتی در مدارس، فرهنگسراها، سازمان بهزیستی،
کلینیک های مشاوره و روان درمانی، شهرداری ها و ...، به عنوان
روانشناس کودکان استثنایی در بهزیستی، مدارس کودکان استثنایی،
کلینیک های مشاوره و روان درمانی، مراکزدرمانی اتیسم،
کلينيک هاي گفتاردرماني و ... و به عنوان مشاور در بهزیستی،
کمیته امداد، فرهنگسراها، مراکز باز پروری و زندانها، محيط های صنعتيو ...
به فعالیت بپردازند همچنین تمامی گرایش ها می توانند
در صورت تمايل اقدام به اخذ مجوز مراکز مشاوره، مهدکودک و بهزيستي نمايند.
بعضی از حوزه های تخصصی که مشاوران در آن ها فعالیت دارند عبارتند از:
ü سوء مصرف مواد
ü رشد کودک
ü رشد نوجوان
ü رشد بالغ و / پیری
ü روانشناسی سلامت (به عنوان مثال مراقبت های طولانی مدت، ایدز، سرطان، و غیره)
ü بیماری های روانی (مثلا اختلالات اضطرابی)
ü روانشناسی جنایی
ü روانشناسی ورزشی
ü تجاوز / کنترل خشم
ü اختلالات اضطرابی
ü روابط بین فردی
ü توانبخشی
ü فرآیندهای گروه
ü مداخله در بحران
ü اختلالات خوردن
و...
ضرایب دروس کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی2 |
ضرایب کنکور کارشناسی ارشد مجموعه علوم تربیتی 2 دانشگاه سراسری
نام درس |
ضريب درس در كنكور |
|||
روانشناسی كودكان استثنايي |
مشاوره |
روانشناسی تربیتی |
||
زبان تخصصي |
2 |
3 |
2 |
|
آمار و روش تحقيق |
2 |
2 |
2 |
|
روانشناسی تربیتی |
2 |
- |
3 |
|
روانشناسي عمومي |
2 |
- |
2 |
|
روانشناسی رشد |
2 |
- |
2 |
|
روانشناسی کودکان استثنایی |
3 |
- |
- |
|
آموزش و پرورش کودکان استثنایی |
3 |
- |
- |
|
سنجش و اندازه گیری |
2 |
- |
- |
|
مبانی مشاوره و راهنمایی |
- |
2 |
- |
|
روش ها و فنون راهنمایی در مشاوره |
- |
3 |
- |
|
نظریه های مشاوره و روان درمانی |
- |
3 |
- |
|
نظریه های شخصیت |
- |
2 |
- |
|
کاربرد آزمون های روانی در مشاوره |
- |
2 |
- |
|
ضرایب کنکور کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی دانشگاه آزاد
|
*ضرایب رشته مشاوره در دانشگاه آزاد همانند دانشگاه سراسری می باشد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منابع کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی 2 |
جداول زیر حاوی اطلاعات تمامی منابع کنکور کارشناسی ارشد
گرایش های رشته علوم تربیتی 2 می باشد. بدیهی است که داوطلب نمی تواند
تمامی این منابع را برای کنکورمطالعه کند. شاید برخی از داوطلبان با خود بگویند
که این تنها راه موجود برای قبولی است چرا که نمی شود به کتب نکته
و تست مؤسسات گوناگون اطمینان کرد! اما من حاضرم با شما
شرط ببندم که این امر امکان پذیر نیست و راه قبولی از مسیر دیگری می گذرد!
در زیر منابعی که هایلایت شده مهم تر از سایر منابع می باشد،
اما باز هم خواندن تمامی این منابع الزامی نیست. همیشه فصولی هستند
که در بعضی از کتاب ها از اهمیت بیشتری برخوردارند و فصول کم اهمیت تری هم هستند
که خواندن یا نخواندن آنها فرقی به حال ما نمی کند. در رشته علوم تربیتی 2 مهمترین منابع و مهترین فصول و بهترین کتب
تست موجود در بازار را برای شما مشخص کرده و با ارسال پکیج منابع مهم دانشگاهی
و کتب نکته و تست به سر تا سر ایران در کمترین زمان ممکن،
به شما برای در اختیار داشتن بهترین منابع یاری می دهد.
دروس مشترک بین تمامی رشته های علوم تربیتی 2 (سراسری)
زبان انگلیسی تخصصی و عمومی (ضریب 2 و 3) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
||||
زبان تخصصی Essential psychology |
لیندا لیل |
مهدی گنجی |
ساوالان |
||||
Reading in psychology |
کیانوش هاشمیان |
- |
سمت |
||||
زبان علوم تربیتی (برای داطلبان علوم تربیتی) |
محسن طالب زاده |
- |
سنجش |
||||
504 واژۀ ضروری (برای تقویت زبان عمومی) |
- |
- |
-
|
||||
آمار و روش تحقیق (ضریب 2) |
نویسنده |
انتشارات |
||
روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی |
علی دلاور |
ویرایش |
||
روش های تحقیق در علوم رفتاری ( راهنماي عملي تحقيق) |
رمضان حسن زاده |
ساوالان |
||
آمار و احتمالات کاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی |
علی دلاور |
رشد |
||
مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی
|
علی دلاور |
رشد |
||
منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی (سراسری)
روانشناسی تربیتی (ضریب 3) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
|||
روان شناسی تربیتی (پرورشی) نوین |
علی اکبر سیف |
- |
انتشارات دوران |
|||
روان شناسی تربیتی |
پروین کدیور |
- |
انتشارات سمت |
|||
روانشناسي تربيتي (روانشناسي آموزش و يادگيري) |
اسماعيل بيابانگرد |
- |
انتشارات ویرایش |
|||
كاربرد روانشناسي در آموزش(جلد 1و2) |
رابرت بايلر |
پروین کدیور |
مرکز نشر دانشگاهی |
|||
روان شناسی تربیتی(اصول و كاربرد آن) |
جان ای.گلاور، راجر اچ. برونینگ |
ترجمه علینقی خرازی |
مرکز نشر دانشگاهی |
|||
روانشناسی تربیتی ( تحقیق، تدریس و یادگیری) |
ریچارد پارسونز |
ترجمه محمد اسدزاده |
انتشارات عابد |
|||
روانشناسی رشد (ضریب 2) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
|||
روان شناسی رشد (دو جلدی) با تأکید بر جلد اول |
لورا برک |
یحیی سید محمدی |
انتشارات ارسباران |
|||
مفاهیم و نظریه هاي رشد |
ويليام سي. کرين |
خویی نژاد و رجایی |
رشد |
|||
پیشگامان روان شناسی رشد |
ويليام سي. کرين |
فربد فدایی |
تهران |
|||
روانشناسي ژنتيك( تحول رواني از تولد تا پيري) |
محمود منصور |
- |
سمت |
|||
روانشناسی ژنتیک 2 |
منصور و دادستان |
- |
رشد |
|||
روانشناسي رشد(1) |
جمعی از نویسندگان |
|
سمت |
|||
روانشناسی رشد (2) (نوجوانی، جوانی و بزرگسالی) |
حسین لطف آبادی |
- |
سمت |
|||
روانشناسی رشد |
احدی و بنی جمالی |
- |
جیحون |
|||
رشد و شخصیت کودک |
پاول هنری ماسن و دیگران |
مهشید یاسایی |
مرکز |
|||
روانشناسی عمومی (ضریب 2) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
||||
زمینۀ روان شناسی هیلگارد، دو جلدی جدید، 2009 (منبع جدید). |
هیلگارد و اتکینسون |
گنجی |
ساوالان |
||||
روان شناسی عمومی |
حمزه گنجی |
- |
ساوالان |
||||
زمینۀ روان شناسی سانتراک |
سانتراک |
مهرداد فیروزبخت |
رسا |
||||
منابع کارشناسی ارشد رشته مشاوره(سراسری)
نظریه های مشاوره و روان درمانی (ضریب 3) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
|
نظریه های مشاوره و روان درمانی شارف |
ریچارد شارف |
مهرداد فیروزبخت |
رسا |
|
نظریه های مشاوره و روان درمانی |
شفیع آبادی، ناصری |
- |
نشر دانشگاهی |
|
نظریه و کاربست مشاور و روان درمانی |
جرالد کُری |
یحیی سیدمحمدی |
ارسباران |
|
نظریه های مشاوره (دیدگاههای مشاوره ) |
لوئیس شیلینگ |
خدیجه آرین |
اطلاعات |
|
نظریه روان درمانی |
پروچسکا |
یحیی سید محمدی |
رشد |
|
نظریه ها و روش های مشاوره و روان درمانی |
حوریه بانو رحیمیان |
- |
مهرداد |
|
مورد پژوهی در مشاوره و روان درمانی |
جرالد کُری |
شفیع آبادی و حسینی |
جنگل |
مقدمات راهنمایی و مشاوره (ضریب 2) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
||
مقدمات راهنمایی و مشاوره (مفاهیم و کاربردها) |
شفیع آبادی |
- |
پیام نور |
||
مقدمه ای بر مشاوره و روان درمانی |
سید احمد احمدی |
- |
دانشگاه اصفهان |
||
مبانی و اصول مشاوره |
سید احمد احمدی |
- |
سمت |
||
مبانی مشاوره و راهنمایی |
گیبسون و همکاران |
باقر ثنایی |
بعثت |
||
راهنمای مشاوره تحصیلی و شغلی (مفاهیم و کاربردها) |
عبداله شفیع آبادی |
- |
سمت |
||
راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه ای |
عبداله شفیع آبادی |
- |
رشد |
||
فنون خانواده درمانی |
سالوادر مینوچین - اچ چارلز فیشمن |
فرشاد بهاری - فرح سیا |
رشد |
||
اصول و مبانی مشاوره |
ساموئل تی.گلادینک |
مهدی گنجی |
ساوالان |
||
روشها و فنون راهنمایی و مشاوره (ضریب 3) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
|||||
فنون و روش های مشاوره |
شفیع آبادی |
- |
چپر |
|||||
مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره (آموزش و کاربرد مهارت های خرد در مشاوره فردی) |
دیوید گلدارد |
سیمین حسینیان |
کمال تربیت |
|||||
مهارت های پایه و پیشرفته در مشاوره و روان درمانی (کارورزی و تمرین عملی)
|
سیمین حسینیان و آناهیتا خدابخشی کولایی |
- |
دانشگاه الزهرا |
|||||
راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه ای و نظریه های انتخاب شغل
|
عبدالله شفیع آبادی |
- |
رشد |
|||||
راهنمایی و مشاوره گروهی |
شکوه نوابی نژاد |
- |
سمت |
|||||
پویایی گروه و مشاوره گروهی |
عبدالله شفیع آبادی |
- |
رشد |
|||||
کاربرد آزمونهای روانی در مشاوره (ضریب 2) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
|
آزمون های روانی (مبانی نظری و عملی) |
حمزه گنجی |
- |
ساوالان |
|
آشنایی با آزمون سازی و آزمون های روانی |
ابوالفضل کرمی |
- |
روانسنجی |
|
روانشناسی و سنجش هوش |
حمزه گنجی |
- |
ساوالان |
|
راهنمای سنجش روانی مارنات برای روانشناسان بالینی ، مشاوران و روانپزشکان (دو جلدی) |
گری گرات مارنات |
پاشا شریفی |
سخن |
|
اصول روان سنجی و روان آزمایی |
پاشا شریفی |
- |
رشد |
|
نظریه و کاربرد آزمون های هوش و شخصیت |
پاشا شریفی |
- |
سخن |
|
آزمون های روانی (مبانی نظری و فنون کاربردی) |
هادی بهرامی |
- |
دانشگاه علامه طباطبایی |
نظریههای شخصیت (ضریب 2) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
|
نظریه های شخصیت گنجی (کتاب کامل شامل سه کتاب: شولتز، فیست، رایکمن، و اضافات از کتابهای دیگر) |
حمزه گنجی |
- |
ساوالان |
|
نظریه های شخصیت |
دوان شولتز |
یوسف کریمی |
ارسباران |
|
نظریه های شخصیت |
فیست |
یحیی سیدمحمدی |
ارسباران |
|
نظریه های شخصیت یا مکاتب روانشناسی |
علی اکبر سیاسی |
- |
دانشگاه تهران |
|
پژوهش در شخصیت پِروین |
لارنس ا. پروين، اوليور بي. جان |
محمد جعفر جوادي، پروين کديور |
تهران |
منابع کارشناسی ارشد رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی (سراسری)
روانشناسی تربیتی (ضریب 3) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
||
روان شناسی تربیتی (پرورشی) نوین |
علی اکبر سیف |
- |
انتشارات دوران |
||
روان شناسی تربیتی |
پروین کدیور |
- |
انتشارات سمت |
||
روانشناسي تربيتي (روانشناسي آموزش و يادگيري) |
اسماعيل بيابانگرد |
- |
انتشارات ویرایش |
||
كاربرد روانشناسي در آموزش(جلد 1و2) |
رابرت بايلر |
پروین کدیور |
مرکز نشر دانشگاهی |
||
روان شناسی تربیتی(اصول و كاربرد آن) |
جان ای.گلاور، راجر اچ. برونینگ |
ترجمه علینقی خرازی |
مرکز نشر دانشگاهی |
||
روانشناسی تربیتی ( تحقیق، تدریس و یادگیری) |
ریچارد پارسونز |
ترجمه محمد اسدزاده |
انتشارات عابد |
||
روانشناسی کودکان استثنایی (ضریب 3) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
||||
روان شناسی کودکان و نوجوانان استثنایی
|
بهروز میلانی فر |
- |
قومس |
||||
دانشآموزان استثنایی: مقدمهای بر آموزش ویژه |
هالاهان، دانیل، و کافمن، جیمز |
حمید علیزاده، هائیده صابری، ژانت هاشمی، و مهدی محیالدین |
ویرایش |
||||
روانشناسي كودكان استثنايي |
مكوند حسيني |
- |
سنجش تکمیلی |
||||
آموزش وپرورش كودكان استثنايي |
كرك و گالاگر |
مجتبي جواديان |
آستان قدس رضوي |
||||
روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی |
مریم سیف نراقی و عزت اله نادری |
- |
ارسباران |
||||
مقدمه ای بر روان شناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی |
غلامعلی افروز |
- |
دانشگاه تهران |
||||
بهداشت روانی و عقبماندگی ذهنی |
احدی و بنیجمالی |
- |
نی |
||||
آموزش و پرورش کودکان استثنایی (ضریب 3) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
||
روان شناسی و توانبخشی کودکان آهسته گام
|
غلامعلی افروز |
- |
دانشگاه تهران |
||
آموزش و پرورش کودکان استثنایی |
هالاهان و کافمن |
گنجی |
|||
کودک عقبماندهی ذهنی |
رابینسون، نانسیام.، و رابینسون، هلبرتبی |
فرهاد ماهر |
به شهر |
||
اختلالات رفتاری کودکان و روشهای اصلاح و ترمیم آن |
مریم سیف نراقی و عزت ا.. نادری |
- |
بدر |
||
روانشناسی کودکان عقبماندهی ذهنی و روشهای آموزش آنها |
مریم سیف نراقی و عزت ا.. نادری |
- |
سمت |
||
نارسایی های ویژه در یادگیری (چگونه تشخیص و روش های بازپروری) |
مریم سیف نراقی و عزت ا.. نادری |
- |
ارسباران |
||
سنجش و اندازهگیری (ضریب 2) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
|||
مقدمهای بر نظریههای روانسنجی |
حمزهگنجی و مهرداد ثابت |
- |
ساوالان |
|||
روانشناسی سنجش روانی هوش |
حمزه گنجی |
- |
سالااون |
|||
اندازه گيري،سنجش وارزشيابي آموزشي |
علی اکبر سیف |
- |
دوران |
|||
اصول روانسنجی وروان آزمایی |
حسن پاشا شریفی |
- |
رشد |
|||
سنجش و اندازهگیری و بنیادهای تحلیلی ابزارهای آن در علوم تربیتی و روانشناسی |
مریم سیف نراقی و عزت ا.. نادری |
- |
معین |
|||
روانشناسی رشد (ضریب 2) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
|||
روان شناسی رشد (دو جلدی) با تأکید بر جلد اول |
لورا برک |
یحیی سید محمدی |
انتشارات ارسباران |
|||
مفاهیم و نظریه هاي رشد |
ويليام سي. کرين |
خویی نژاد و رجایی |
رشد |
|||
پیشگامان روان شناسی رشد |
ويليام سي. کرين |
فربد فدایی |
تهران |
|||
روانشناسي ژنتيك( تحول رواني از تولد تا پيري) |
محمود منصور |
- |
سمت |
|||
روانشناسی ژنتیک 2 |
منصور و دادستان |
- |
رشد |
|||
روانشناسي رشد(1) |
جمعی از نویسندگان |
|
سمت |
|||
روانشناسی رشد (2) (نوجوانی، جوانی و بزرگسالی) |
حسین لطف آبادی |
- |
سمت |
|||
روانشناسی رشد |
احدی و بنی جمالی |
- |
جیحون |
|||
رشد و شخصیت کودک
|
پاول هنری ماسن و دیگران |
مهشید یاسایی |
مرکز |
|||
روانشناسی عمومی (ضریب 2) |
نویسنده |
مترجم |
انتشارات |
|||
زمینۀ روان شناسی هیلگارد، دو جلدی جدید، 2009 (منبع جدید). |
هیلگارد و اتکینسون |
گنجی |
ساوالان |
|||
روان شناسی عمومی |
حمزه گنجی |
- |
ساوالان |
|||
زمینۀ روان شناسی سانتراک |
سانتراک |
مهرداد فیروزبخت |
رسا |
|||
کتاب های نکته و تست معتبر در تمامی گرایش های رشته علوم تربیتی 2
|
|
کتاب آمار و روش تحقیق ، انتشارات نوای دانش (ابوالفضل بیرقی) |
|
روش های تحقیق انتشارات پوران پژوهش (نصرالله فرجی) |
|
روانشناسی رشد مباحث اساسی و کاربردی کارشناسی ارشد، انتشارات پردازشگران (ترانه کوهستانی) |
|
کتب تست کنکورهای 10 سال گذشته ی انتشارات پردازشگران |
|
مباحث اساسی در روانشناسی رشد انتشارات ساد (جواد خلعتبری، شهره قربان شیرودی، اسحاق سام خانیان) |
|
کتاب روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی پارسه |
|
کاربرد آزمون های روانی در مشاوره پارسه |
|
مباحث اساسی در مبانی مشاوره و راهنمایی انتشارات ساد (جواد خلعتبری، شهره قربان شیرودی، احمدرضا کیانی)
|
|
مجموعه سوال های کارشناسی ارشد علوم تربیتی 2 مشاوره
نشر پردازش
احمد رضا کیانی
|
|
بانک تست ارشد : سوالات تالیفی و آزمون مبانی ، روش ها و فنون راهنمایی و مشاورهانتشارات پوران پژوهش (لقمان ابراهیمی - فرزاد نادری)
|
|
خلاصه مباحث اساسی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتینشر پردازش (جواد خلعتبری) |
- دسته بندی : دانشگاه فرهنگیان , دبیری علوم تربیتی ,
- تاریخ ارسال : جمعه 06 شهريور 1394
- بازدید : 2710 مشاهده
- نظرات : تا