آموزش مهارت فروشندگی
کد 184
آموزش مهارت فروشندگی
امروز ما اومدیم در یک بحث کاملا مدیریتی به آموزش فنون فروشندگی و
تفاوت یک فروشنده ماهر با معمولی پرداختیم...
تفاوت فروشنده ماهر با فروشنده معمولی خیلی اوقات در رابطه با گفتوگو با مشتریها،
پرسشها و صحبتهایی پیش کشیده میشود که فروشندگان معمولی،
پاسخهایی کلیشهای و اغلب نچسب به آنها میدهند.
اما فروشنده ماهر چگونه به این پرسشها پاسخ میدهند؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فروشندگان معمولی میگویند: «نمی دانم».
فروشندگان ماهر میگویند: «متشکرم، پرسش خوبی است. اجازه بدهید پاسخ آن را برای شما پیدا کنم.»
فروشندگان معمولی میگویند: «جنس فروختهشده پس گرفته نمی شود.»
فروشندگان ماهر میگویند: «اجازه بدهید ببینیم اگر مطابق میل شما نیست، چطور میتوانیم رضایت شما را جلب کنیم.»
فروشندگان معمولی میگویند: «خونسرد باشید.»
فروشندگان ماهر میگویند: «من از شما عذرخواهی میکنم.»
فروشندگان معمولی میگویند: «این که تمام شده؛ چرا این یکی را نمیبرید؟»
فروشندگان ماهر میگویند: «شاید از این جنس هنوز در انبار داشته باشیم،
اجازه بدهید نگاهی بکنم. اگر نبود، پیشنهادهای دیگری هم برایتان دارم.»
فروشندگان معمولی میگویند: «ساعت کار ما تمام شده.»
فروشندگان ماهر میگویند: «تعطیلی فروشگاه ساعت … و شروع به کار آن ساعت …. است.
آیا کاری هست که بتوانم خیلی سریع برای شما انجام بدهم؟»
فروشندگان معمولی میگویند: «خرید شما همین است؟»
فروشندگان ماهر میگویند: «آیا این محصول را هم دیدهاید که همراه با کالایی که شما خریدهاید استفاده میشود؟»
یا: «آیا تا به حال از فلان کالای ما استفاده کردهاید؟»
فروشندگان معمولی میگویند: «چیزی که میخواهید آن طرف است.»
فروشندگان ماهر میگویند: «لطفا با من بیایید؛ به شما نشان میدهم که کجاست.»
فروشندگان معمولی میگویند: «من نمیتوانم این کار را انجام بدهم.»
فروشندگان ماهر میگویند: «کاری که میتوانم انجام بدهم این است که…»
فروشندگان معمولی میگویند: «این بخش به من مربوط نمیشود.»
فروشندگان ماهر میگویند: «من با کمال میل شما را پیش کسی می برم که بیشتر از من در مورد این بخش اطلاعات دارد.»
فروشندگان معمولی میگویند: «ما الان این کالا را تمام کردهایم.»
فروشندگان ماهر میگویند: «الان از این کالا در فروشگاه نداریم، اما … روز دیگر خواهیم داشت.
ممکن است لطفا نام و شماره تلفن خود را به من بدهید تا با شما تماس بگیریم و اطلاع دهیم؟»
فروشندگان معمولی میگویند: «این برخلاف سیاست فروشگاه ماست.»
فروشندگان ماهر میگویند: «سیاست مغازه ما این است؛ اما قصد داریم آن را تصحیح کنیم.
من میتوانم در حال حاضر این کار را برای شما انجام دهم که…»
فروشندگان معمولی میگویند: «من اینجا تازهکار هستم.»
فروشندگان ماهر میگویند: «لطفا مرا تحمل کنید، برای کمکی که نیاز دارید در خدمت شما هستم.»
(هنگام مکالمۀ تلفنی) فروشندگان معمولی میگویند: «گوشی…»
فروشندگان ماهر میگویند: «ممکن است خواهش کنم چند لحظه پشت خط منتظر باشید.»
فروشندگان معمولی میگویند: «الان سرم شلوغ است.»
فروشندگان ماهر میگویند: «خوشحال میشوم بتوانم به شما کمک کنم.»
یا: «هماکنون چه کمکی میتوانم به شما بکنم؟»
فروشندگان معمولی میگویند: «شما اشتباه میکنید.»
فروشندگان ماهر میگویند: «فکر میکنم سوء تفاهمی پیش آمده است.
اجازه بدهید در موردش صحبت کنیم و حلش کنیم.»
Modirkade.IR