close
تبلیغات در اینترنت
مدیرکده | دانلود نمونه سوال و جزوه - 86

مدیر کده

دانلود نمونه سوال و جزوه

ver 1
آدرس همیشگی سایت : www.modirkade.ir

لينكلن، آبراهام (Abraham Lincoln):

اگر هشت ساعت براي خرد كردن يك درخت وقت داشتم، شش ساعت آن را صرف تيز كردن تبرم مي كردم.

روزولت، تئودور (Theodore Roosevelt):

مهمترين جزء فرمول موفقيت اين است كه بداني با افراد چگونه كار و رفتار كني.

پاتون، جرج (George Patton):

يك برنامه خوب كه امروز اجرا شود بهتر از يك برنامه كاملاً دقيق است كه فردا اجرا شود.

ايچك آديزس:

مديري كه تنها به سود مي انديشد، مانند تنيس بازي است كه به جاي توپ، چشم بر تابلو امتيازها دوخته است.

اينشتين:

سه قدرت عظيم در جهان حكومت مي كنند: حماقت، ترس، حرص. 

لـــطفا به ادامــــــــــــــه مطلب مــــراجعه فرمایــید

  • دسته بندی :
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 10 اسفند 1390
  • ادامه مطلب
كونوسوكه ماتسوشيتا Konosuke Matsushita، متولد نوامبر 1894 در جنوب اوزاكا، كار حرفه اي خود را به عنوان كار آموز در فروشگاه هيباچي Hibachi شروع كرد . او در 15 ژوئن 1917 شركت خود را با نام Matsushita Electric Devices Manufacturing (كارخانه توليد ابزار برقي ماتسوشيتا)، براي توليد لوازم برقي جانبي تاسيس كرد. طي اولين سال ها ، اين شركت به عرضه لامپ دو چرخه ، اتوي برقي و سپس به توليد راديو و باتري پرداخت. در سال 1929 كونوسوكه، نام شركت را به Matsushita Electric Manufacturing Work ( كارخانه توليدات برقي ماتسوشيتا)، تغيير داد.

عناصر چهارگانه خلاقيت، خطرپذيري، سخت كوشي، فروتني و شيوه‌هاي جديد مديريتي ماتسوشيتا باعث شد كه در طي 72 سال از تأسيس كارخانه ماتسوشيتا، محصولات اين كارخانه (پاناسونيك) براي تمام مردم دنيا شناخته شده باشد و كمتر سازماني در طول عمر خود به موفقيت‌هايي كه كارخانه ماتسوشيتا دست يافت، دست يافته باشد.

در 27 آوريل 1989، كونوسوكه ماتسوشيتا، بنيانگذار ماتسوشيتا الكتريك، پس از ايفاي نقشي شگرف در دگرگوني هاي جهان و ارائه انديشه هاي نوين مديريتي، در سن 94 سالگي، ديده از جهان فرو بست .
امروزه، گروه شركت هاي ماتسوشيتا، از بزرگترين توليد كنندگان محصولات الكترونيك در جهان است كه توليدات آن، طيف وسيعي از قطعات الكترونيكي تا محصولات الكترونيكي خانگي، تجهيزات اتوماسيون كارخانه ها و سيستم هاي كامپيوتري و مخابراتي، را دربرمي گيرد.

آقای ماتسوشیتا ۲۱ نکته ی مدیریتی جالب دارند که خواندن آنها خالی از لطف نیست.


روی ادامه ی مطلب کلیک کنید.

  • دسته بندی :
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 10 اسفند 1390
  • ادامه مطلب

شعار کیفیت در شرکت زیمنس


هنگامی کیفیت برقرار است که مشتری ما دوباره برمی گردد، نه کالاهایمان.

  • دسته بندی :
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 10 اسفند 1390

از مدير موفقي پرسيدند: "راز موفقيت شما چه بود؟" گفت: «دو كلمه» است.

- آن چيست؟

- «تصميم‌هاي درست»


- و شما چگونه تصميم هاي درست گرفتيد؟

- پاسخ «يك كلمه» است!

- آن چيست؟

- «تجربه»


- و شما چگونه تجربه اندوزي كرديد؟

- پاسخ «دو كلمه» است!

- آن چيست؟

- «تصميم هاي اشتباه»



به گفته پيتر دراكر ، موفقيت مديران در گرو استفاده از تجربيات و نصايح بزرگان مديريت است. از ديگر سو، تصميم گيري مهمترين بخش وظيفه مديران است. تلفيق استفاده از تجربيات بزرگان و تصمصم گيري صحيح و به موقع نقش بسيار مهمي در موفقيت مديران دارد.

  • دسته بندی :
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 10 اسفند 1390
فیلیپس از اقتصاد دانان معروف بریتانیاییست که در سال 1958 میلادی با ترسیم منحنی سنتی خویش به رابطه ی عکس بین نرخ دستمزد نیروی کار و نرخ بیکاری پرداخته است و در شکل اصلاحی یا ثانوی منحنی خویش باجایگزینی نرخ تورم به جای نرخ دستمزد این رابطه عکس را بین نرخ تورم در سطح جامعه و نرخ بیکاری برقرار نموده است. فلیپس بر پایه نظریه ی خویش معتقد است برای کاهش دادن نرخ تورم باید نرخ بیکاری افزایش و همچنین تولید هم کاهش یابد که این امر در تضاد اهداف اقتصاد کلان می باشد ولی در این یادداشت اقتصادی حالت عکس این حالت مد نظر است که به گونه ای هم فیلیپس معتقد است که برای کاهش نرخ بیکاری بایستی نرخ تورم در جامعه همراه با تولید واقعی افزایش یابد و این امر متاسفانه در اقتصاد ایران در حال عملی شدن است و با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و تورم حاصل از این طرح قصد است این گونه هم بخش تولید کننده و هم بخش نیروی کار تحت پوشش قرار بگیرند بدون اینکه سطح انتظارات تورمی نیروی کار در نظریه اش مد نظر قرار گیرد و تغییراتی بر پایه همین افزایش تورم در جامعه در دستمزد واقعی نیروی کار به وجودآورند(کاهش انگیزه نیروی کار در انجام صحیح فعالیتها تولیدی) و در نتیجه این گونه است که کشوری با اعمال این سیاستها اقتصادی نه تنها در رفع مشکل بخش اشتغال و تولید ناتوان است بلکه وضعیت این دو بخش رابحرانی تر می نماید...
  • دسته بندی :
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 10 اسفند 1390
) قانون علت و معلول هر چیز به دلیلی رخ می دهد . برای هر علتی معلولی هست ، و برای هر معلولی علت یا علت های بخصوصی وجود دارد ، چه از آنها اطلاع داشته باشید چه نداشته باشید . چیزی به اسم اتفاق وجود ندارد .


۲) قانون ذهن همه ی علت ها و معلول ها ذهنی هستند . افکار شما تبدیل به واقعیت می شوند . افکار شما آفریننده اند . شما تبدیل به همان چیزی می شوید که درباره ی آن بیشتر فکر می کنید . همیشه درباره ی چیز هایی فکر کنید که واقعا طالب آن هستید و از فکر کردن درباره ی چیزهایی که خواستار آن نیستید اجتناب کنید .


۳) قانون عینیت یافتن ذهنیات دنیای پیرامون شما تجلی فیزیکی دنیای درون شماست . کار اصلی شما در زندگی این است که زندگی مورد علاقه ی خود را در درون خود خلق کنید . زندگی ایده آل خود را با تمام جزئیات آن مجسم کنید و این تصویر ذهنی را تا زمانی که در دنیای پیرامون شما تحقق پیدا کند حفظ کنید .


۴) قانون رابطه ی مستقیم زندگی بیرون شما بازتاب زندگی درونی شماست . بین طرز فکر و احساسات درونی شما از یک طرف و عملکرد و تجارب بیرونی شما از طرف دیگر رابطه مستقیم وجود دارد .




برای مطالعه کامل متن به " ادامه مطلب " مراجعه نمایید :

  • دسته بندی :
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 10 اسفند 1390
  • ادامه مطلب

جای هیچ بحثی نیست که تعداد کمی‌برند به اندازه اپل قدرتمند هستند. محصولات کمی‌هستند که بتوانند به اندازه محصولات اپل برانگیزنده احساسات باشند.

به جز اپل، شرکت‌های کمی ‌هستند که از نوعی وفاداری به برند برخوردار باشند که ریشه‌ای و بنیادین باشد و تعداد کمی‌خرده فروش هستند که موفق می‌شوند فروشگاه‌های بزرگ و پر زرق و برقی داشته باشند که تنها خط تولید محدودی را ارائه می‌دهد و محصولاتش را با قیمت کامل و بدون کم و کاست می‌فروشد و نیز خریداران را مشتاق سازد و سودهای باورنکردنی را به ثبت برساند.

چندین نسل پیش، دوران پس از جنگ که روزهای اوج شرکت‌های خودروسازی آمریکایی بود، همین اوصاف را می‌توانستیم در مورد برندهایی چون فورد، شورولت، کادیلاک و کرایسلر به کار ببریم. از آن زمان بیشتر ماشین‌ها کالاهایی شده‌اند که خرید آنها به لذت‌بخشی دیدن سریال‌های پر بیننده است.

حتی در جامعه امروز ما که دارای برندهای بی ثبات است، لزومی‌ندارد که اوضاع به همان ترتیب باشد. مسلما صنعت خودروسازی به کندی تغییر می‌کند. بدتر آنکه خرده فروشی به عنوان مدلی از کسب و کار غیرایده آل مورد ممانعت قرار می‌گیرد؛ این ممانعت عمدتا توسط توافق نامه‌های منسوخ و قوانین ایالتی ایجاد شده است که بعضا به زمان آغاز این صنعت برمی‌گردند. با مرور برخی از درس‌های به جا مانده از استیو جابز شاید کسب و کار اتومبیل بتواند دوباره به روزهای اوج خود برگردد.



برای مطالعه کامل متن به "ادامه مطلب" مراجعه کنید:

  • دسته بندی :
  • تاریخ ارسال : چهارشنبه 10 اسفند 1390
  • ادامه مطلب